Competitie spelen op andere tennisverenigingen

LTC Lisse doet al jaren fanatiek en met veel teams mee aan de landelijke KNLTB-competities. Tijdens de competitie speel je in teamverband wedstrijden voor jouw vereniging. Vaak vrienden- en vriendinnenteams en soms zelfs teams waardoor vriendschap is ontstaan.

In het voorjaar en/of het najaar speel jij met jouw team tegen teams van andere verenigingen in de nabije omgeving. De voorjaarscompetitie loopt van april t/m met begin juni en de najaar competitie van half september tot begin november. Competitie spelen is het gevoel van willen winnen en elkaar steunen als er verloren wordt. Het gaat om het voorjaarszonnetje, het teamgevoel en gezelligheid. Vaak te beginnen met een kopje koffie, koeken en soms gebak.

Tijdens wedstrijden te spelen, kan je je meten met anderen. Hierdoor ontwikkel je jouw spel- en tennisvaardigheden. Daarnaast is de sfeer en gezelligheid natuurlijk ook heel belangrijk . Het maakt niet uit of je net begonnen bent of al langer speelt, iedereen kan in principe meedoen.

De KNLTB heeft een zeer divers competitieaanbod voor zowel senioren als voor de jeugd.  De startende tennissers kan je laagdrempelig meedoen met de 8&9 competitie op je eigen niveau. Bij de senioren zijn aan bepaalde competitiesoorten leeftijdscategorieën gekoppeld, zoals 17+, 35+, 50+. Dat betekent dat je mag deelnemen aan die competitie als je minimaal die leeftijd hebt, als 50-plusser mag je natuurlijk wel meedoen aan de 17+. Daarnaast kan er in verschillende samenstellingen worden gespeeld, zoals dames, heren en gemengd (dames en heren). Er zijn tegenwoordig ook dubbelcompetities, waar geen enkelpartijen gespeeld hoeven te worden. Klik hier en ontdek het complete competitieaanbod voor senioren vanuit de KNLTB.

De KNLTB biedt de mogelijkheid om met verschillende competitiesoorten deel te nemen. Daarbij is veel keuze, ook doordeweekse ochtenden zijn mogelijk. Komende jaar worden op alle dagen competitie gespeeld. De gezelligst gevulde dagen zijn vrijdagavond en zaterdag. Vrijdagavond is zelfs zo gezellig dat door de KNLTB is besloten om 'Om de week te spelen' op vrijdagavond te spelen: dit houdt in:

• Teams spelen om de week competitie, de gemengde teams én 8&9 Tennis starten één week eerder dan de reguliere competitie, namelijk op 1 april; de heren- en damesteams starten gelijk met de reguliere competitie op 8 april;
  • Alle teams spelen volledige wedstrijden met een supertiebreak in de 3e set;
  • Ieder team heeft in totaal 5 speeldagen, om de overlap met toernooien en andere activiteiten van de verenigingen zoveel mogelijk te beperken;
  • De totale organisatie voor de VCL op vrijdagavond is daarmee 10 weken (exclusief inhaaldagen). De overige competitiesoorten duren gewoon 7 weken.

Kun je geen genoeg krijgen van het spelen van competitie? Heb je zin om naast de Voorjaarscompetitie nog een competitie te spelen? Of wil je graag competitie spelen, maar ben je verhinderd in het weekend? Dan is de Zomeravondcompetitie ideaal voor jou. In het kort:

• De zomeravondcompetitie is een dubbelcompetitie die op zeven woensdagavonden in mei en juni wordt aangeboden;
  • Deze competitie is voor spelers en speelsters van 17 jaar en ouder en is geschikt voor alle speelsterktes;
  • Voorwaarde is dat er minimaal vier spelers per team worden aangemeld;
  • Je speelt namelijk per avond als team vier dubbels. Dat kan 4x HD zijn, 4x DD of 1x DD, 1x HD en 2x GD. Meer informatie en speeldata kan je hier vinden.

Heb je zin om met competitie te spelen, neem dan contact op met de technische commissie. Voor de voorjaarscompetitie kan je gewoonlijk inschrijven tot eind november en voor de najaar competitie  is de deadline mei, maar de technische commissie kan je meestal wel in contact brengen met een team dat nog versterking kan gebruiken.

Vragen?

Telefoon