Algemeen

LTC Lisse kent een lange geschiedenis en bestaat al sinds 1927. De club telt momenteel bijna 1000 leden, waarvan ongeveer 700 senioren. Vanaf 5-6 jaar kan je lid worden en deelnemen aan de trainingen in groepsverband, zowel in het zomer- als in het winterseizoen. LTC Lisse beschikt over 17 tennisbanen, waarvan 12 Gravelbanen (buiten) en 5 pro-bounce banen binnen. Ook is er een tennismuur waar je een balletje tegen kan slaan. In 2023 zullen er naar verwachting Padelbanen komen bij LTC Lisse. Voor eten en drinken kun je terecht bij onze pachter Baan 18.

Bestuur en commissies

Naast het bestuur van LTC zijn er diverse commissies die de vereniging draaiende houden. Voor de jeugd is er een speciale Technische Commissie. Zij staan altijd paraat voor al uw vragen en opmerkingen over de club. Ook denken zij samen met de rest van het bestuur hoe wij meer leden aan kunnen trekken, want hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Competitie

Bij LTC Lisse zijn er verschillende soorten competities mogelijk, zowel voor derecreatieve tennissers als voor de competitieve tennissers. Gedurende het jaar zijn er diverse competities, de meest bekende zijn de Voorjaarscompetitie (april t/m juni) en de Najaarscompetitie (september t/m november). Voor beide competities geldt dat deze te spelen zijn of bij alle momenten in de week. Kijk hier voor het actuele competitieaanbod. Of informeer bij de Technische commissie naar de mogelijkheden.

Tossen

Heb je zin om te tennissen maar kun je niemand vinden op dat moment? Dan is tossen de perfecte oplossing. Elke dinsdagochtend, dinsdagavond en vrijdagochtend is het mogelijk om te tossen bij LTC Lisse. Wat houdt tossen precies in? Wanneer je aankomt bij LTC Lisse meldt je je bij de vrijwilliger die het tossen organiseert en lever je persoonlijke tennispasje in. Alle tennispasjes worden geschud en daarmee dubbel koppels gemaakt die op tijd, meestal een half uur, tegen elkaar tennissen. Na een half uur worden de pasjes wederom geschud en ontstaan er nieuwe koppels die tegen elkaar dubbelen. Een perfect moment om nieuwe mensen te leren kennen op de tennisbaan. En natuurlijk daarna onder het genot van een drankje bij Baan18.

Interne ladder competitie

Houd je van wedstrijden spelen op een laagdrempelige manier en op een moment dat het jou uitkomt? Dan is de interne laddercompetitie iets voor jou. Deze laddercompetitie loopt het gehele zomerseizoen (april t/m oktober) en kan zowel als enkelspel als dubbelspel gespeeld worden. Hoe werkt de interne ladder competitie? Het begint bij het downloaden van de applicatie voor de ladder competitie. Een handleiding is hier te vinden. Via de app wordt je gekoppeld aan leden die zich ook voor de ladder competitie hebben aangemeld. Vervolgens maak je een afspraak om een wedstrijd te spelen tegen de ander die jullie inplannen op een moment dat het voor beide uitkomt. De stand wordt ingevuld in de app en bij winst stijg je op de ladder en bij verlies zak je wellicht een aantal plaatsen. Zo leer je niet alleen nieuwe leden kennen maar speel je ook vaker wedstrijden op een laagdrempelige manier. Wil je meer informatie over de interne ladder competitie of kom je er niet uit? Informeer dan bij de evenementen commissie van LTC Lisse.

Open toernooi en clubkampioenschappen

Als Open Toernooi van de Bollenstreek hebben we bij LTC Lisse één van de grootste open toernooien in de regio. In de periode eind mei en begin juni barst bij LTC Lisse de strijd los in de verschillende categorieën. Dit is het moment om jezelf in je speelsterkte te meten met leden van andere verenigingen. Inschrijven voor het Open Toernooi gaat via de website https://mijnknltb.toernooi.nl/ en hier zijn tevens ook andere open toernooi te zien van verenigingen in de omgeving.

Clubkampioenschappen

LTC Lisse organiseert ieder jaar in september ook de clubkampioenschappen aan het einde van het zomerseizoen. Hierin spelen leden onderling tegen elkaar in verschillende speelsterktes. Dit is een mooi moment om jezelf te meten met andere leden van LTC Lisse maar natuurlijk ook om andere leden te leren kennen. In de loop van het zomerseizoen ontvangen alle leden informatie op welke manier er ingeschreven kan worden voor de clubkampioenschappen.

Vragen?

Spekkelaan 4